Mijn naam is Djur den Haan, PGA golfprofessional. Na hier op 7-jarige leeftijd te zijn begonnen met golf ben ik bijna 30 jaar later teruggekeerd op Golf & Country Club Lauswolt in de rol van headprofessional. Ik denk dat ik namens alle leden spreek als ik zeg dat het golfen in de Beetsterzwaagse bossen een voorrecht is!

Als professional ben ik gedreven maar geduldig. Ik geef lessen in alle aspecten van de golfsport, aan beginners en gevorderden. Van recreanten die meer plezier willen beleven tot talentontwikkeling.
Ik heb zelf van kinds af aan gegolfd, jeugdselecties doorlopen (C-selectie en Jong oranje) en competitie gespeeld tot in de hoofdklasse. Verder volg ik jaarlijks cursussen en speel ik wedstrijden om volledige feeling te behouden met de golfsport en zijn ontwikkelingen.

Klik op deze link om een golfles te boeken.

One size fits none
Het staat bij mij als een paal boven water dat niet iedereen dezelfde swing kan en moet maken. Lichaamstype gekoppeld aan fysieke mogelijkheden bepalen de verschillende technische parameters waaraan de optimale swing van het individu aan zal moeten voldoen. Door dr. Jim Suttie, authoriteit op het gebied van golfswings voor verschillende lichaamstypes, ben ik gecertificeerd als Level1 instructor.

Fysiek, niet alleen van belang voor topgolfers!
Sinds Tiger Woods de golfwereld bestormde en hij “krachtgolf” introduceerde, is golffitness bijna niet meer weg te denken uit het professionele circuit. Toch is het juist voor de gemiddelde golfer van belang een gedegen screening te laten doen m.b.t. zijn of haar fysieke (on)mogelijkheden. Deze informatie is onontbeerlijk voor mij als de golfleraar en kan swingproblemen bij de leerling verklaren en oplossen. Ik ben ook “Level 1 certified” door het Titleist Performance Institute. Dit betekent dat ik een golfer kan screenen en kennis heb van de lichaam/swing connectie, waardoor u geen onmogelijke opdrachten zult krijgen.

Mentaal, vind je eigen focus
Zoals al 13-voudig major-winnaar Bobby Jones al zei: “Golf is a game that is played on a five-inch course — the distance between your ears” Met andere woorden: het mentale aspect is zeer belangrijk voor het resultaat en plezier van je golfspel. Ook hiervoor geldt weer dat niet iedereen gebaat is bij dezelfde aanpak. Speler en coach moeten hierbij op zoek naar de optimale focus voor het individu. Hiervoor maak ik gebruik van mijn ervaring als speler gekoppeld aan kennis van Actiontype, hét middel om tot de specifieke focus van de speler te komen. Uitgangspunt is om de speler zichzelf uiteindelijk te kunnen laten coachen.