Lid worden

U heeft een handicap en u wilt lid worden van onze golfclub? Dat kan. We hebben diverse lidmaatschapsvormen waarbij u gedeeltelijk of volledig speelrecht heeft op de baan.

Jaarlijkse bijdrage
Behalve de jaarcontributie betaalt ieder lid € 17.– om het hele jaar kosteloos balletjes te kunnen slaan.
De jaarlijkse NGF-bijdrage is ongeveer € 23,–.
De cateringbijdrage is € 62,–. Dit is het bedrag dat in de kassa van de brasserie zit onder ieders eigen account (uitgezonderd jeugd, country- en aspirantleden). Dit maakt u op in het betreffende kalenderjaar. Is het op 31 december niet opgemaakt dan vervalt dit aan de pachter. Bijstorten is te allen tijde mogelijk en blijft ook na 31 december op het account staan.

Het gewone lidmaatschap
Leden met een gewoon lidmaatschap mogen, binnen de huisregels, zonder beperking spelen op onze baan en meedoen aan alle wedstrijden passend bij hun handicap. Ze zijn stemgerechtigd op de ledenvergaderingen.

Contributie gewoon lidmaatschap
De jaarcontributie vanaf 30 jaar bedraagt € 1.196,–.
Van 25 tot en met 29 jaar € 595,–.
Van 18 tot en met 24 jaar € 475,–.
Van 13 tot en met 17 jaar € 355,–.
Van 8 tot en met 12 jaar € 301,–.

Twilightlidmaatschap
In 2024 doen we een proef met dit lidmaatschap. In plaats van t/m 55 jaar kunnen nieuwe leden t/m 65 jaar deelnemen. Aan het einde van 2024 bekijken we of we hiermee doorgaan.

Dit is een lidmaatschap voor de leeftijdsgroep tot en met 65 jaar (peildatum 1 januari).
De jaarcontributie bedraagt € 595,–.
Speelrecht vanaf 16.00 uur van 1 april tot en met 31 oktober. Van 1 november tot 1 april is het speelrecht vanaf 14.00 uur. Buiten deze tijden greenfee verschuldigd op basis van het introductietarief.

Aspirant Lidmaatschap 3 maanden
Golfers met een handicap kunnen met dit lidmaatschap kennis met ons maken met een eenmalig aspirant lidmaatschap van drie maanden. De kosten zijn € 475,-.
Besluit u hierna lid te worden dan gaat het gewone lidmaatschap in vanaf het moment dat het aspirant lidmaatschap werd aangegaan en wordt het lidmaatschap verrekend met de jaarcontributie. Geen stemrecht op de ALV.

Buitenlidmaatschap
Dit is mogelijk voor golfers die elders in Nederland lid zijn van een bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF) aangesloten vereniging (deze blijft uw homecourse) en die 70 km of meer van het clubhuis in Beetsterzwaag wonen. De jaarcontributie bedraagt € 600,–. Geen stemrecht op de ALV.

Countrylidmaatschap
Dit lidmaatschap is bedoeld voor huidige leden die vanwege gezondheidsredenen niet meer kunnen golfen maar wel nog betrokken willen blijven bij de golfclub. Ze mogen onbeperkt oefenen op de driving range en oefengreens èn vijf maal tegen het introductietarief een rondje golf spelen. De jaarcontributie bedraagt € 180. Eventueel is handicapregistratie ook mogelijk. Dan komt de NGF-bijdrage er nog overheen.

Entreegeld (éénmalig) vanaf 30 jaar
Vanaf 30 jaar is een entreegeld verschuldigd als bijdrage in de ontwikkeling van de baan. Dit bedrag wordt in één keer betaald.
Uitzondering: wordt u 30 jaar en bent u reeds vier jaar onafgebroken lid geweest dan bent u geen entreegeld verschuldigd.

Renteloze obligatielening vanaf 40 jaar
Vanaf 40 jaar doet ieder lid mee aan een financieringsbijdrage in de vorm van een renteloze obligatielening aan de club (betaling in één keer of in vijf jaartermijnen).
Bij beëindiging van het lidmaatschap worden de obligaties terugbetaald.

Leren golfen?
Dat kan natuurlijk bij onze golfschool.

NB Opzeggen gebeurt schriftelijk voor 1 oktober van het kalenderjaar.