Refit clubhuis

U heeft ze vast al zien hangen en bestudeerd, de posters van het nieuwe interieur, in 3D gezet door nieuw lid Rik Konings. De commissie Revitaliseren clubhuisinterieur, die in de afgelopen jaren uit verschillende leden bestond, kan na de laatste presentatie-avond van 17 juni de definitieve uitvoering presenteren.

Warmte en gezelligheid
We kozen voor warme kleuren geel in combinatie met zwart gebeitste en naturel eiken tafels. Het eetgedeelte is meer afgescheiden van het lounge-deel en wordt daarom iets knusser.
De ‘open haard’ wordt een elektrische damphaard met ervoor Chesterfield banken. De piano komt naast de haard en heeft zo meer contact met het lounge-deel en restaurant. De twee ronde en ovalen tafels in het ronde deel van het clubhuis worden halfhoog, hier kun je makkelijker aanschuiven bij andere leden.
De vloerbedekking wordt wegens slijtplekken vervangen en loopt door tot in de sideroom die ook gebruikt kan worden als uitbreiding van het restaurant.

Duurzaamheid
Naast de keuze van massief eikenhouten tafels en betere, energiezuiniger LED-verlichting, kozen we een leverancier die werkt met recyclebare producten. De stofkeuze is makkelijk schoon te houden, de bankjes worden van vegan-leer. Een deel van het bestaande hout wordt opgenomen in de nieuwe bar.
De oude meubels worden, net als de buitenmeubels, te zijner tijd aangeboden aan de leden en eventueel daarna aan een opkoper.

Planning
Na de ALV van dinsdag 4 november gaan we direct los met afbouw, verkoop meubels, sloop en opbouw. We hopen rond 20 december klaar te zijn. De Evenementencommissie denkt al na hoe we de ‘opening’ feestelijk kunnen maken.

namens de cie. uitvoering, Bert Hoekstra
namens het bestuur, Jan Klaver