Dames 1 50+ kampioen
Dames 1 donderdag 50+ speelt in de eerste klasse en is wederom kampioen geworden. Dit zijn de spelers van het team: Lineke Pluimgraaf, Els Burbach, Caroline Vink, Gabi Murrmann, Karin Verdonk, Tjitske van der Wal en Carlet de Heus (cpt).

De competitie zit er alweer bijna op en het is voor hen uitstekend verlopen. Met nog één wedstrijd te gaan staan ze bovenaan en zijn niet meer in te halen. Spelen op de mooie banen van de Lochemse, de Twentsche en de Gelpenberg ging ze, ondanks de slechte weersomstandigheden, goed af.

De slotwedstrijd wordt gespeeld op de Rosendaelsche op 2 mei. Dit kampioenschap betekent ook dat ze volgend jaar weer in de hoofdklasse uitkomen. Dames, van harte gefeliciteerd.

———————————————–

Dames 2 50+ kampioen

Dames 2 senioren is kampioen geworden en promoveert naar de 3e klasse. De competitie was koud, nat, en winderig maar de laatste dag in Tiendeveen was zonovergoten. Een mooie en feestelijke afsluiting, waar we ook onze laatste wedstrijd wonnen.

Anneke Jelsma, Alian Noordhoff, Bieneke Dusseldorp, Margot van der Mijle, Tineke Kuivenhoven, Anna Thieme, Tjitske Bosma, Tove van der Veen, Djoeke Boverkerk van harte gefeliciteerd!

==============================

Dames 1, 27 holes

Vol goede moed begonnen we met bijna een geheel nieuw team aan de competitie. Thea werd de avond voor de eerste wedstrijd ziek, maar gelukkig hebben een goede invaller nl: Aniek. Na de eerste wedstrijd tegen Veendam bleek wel dat zij net een maatje te groot voor ons waren. We verloren deze wedstrijd dan ook met 14-4. Het doel werd bijgesteld naar handhaven in deze competitie. Oftewel NIET degraderen. Want we willen toch wel graag 27 holes blijven spelen.

De volgende tegenstander was Heidemeer. Deze keer speelden we op de Drentsche. Sjoukje kreeg om 9u een berichtje van Thea en Leonie dat ze op de verkeerde baan stonden, maar dat ze wel op tijd zouden zijn. Gelukkig waren ze op tijd en konden we starten. Ook deze keer was onze tegenstander te sterk. We verloren wederom maar dit keer met 12-6. We zagen een stijgende lijn. De sfeer in het team werd er niet minder om. En vol goede moed keken we uit naar de volgende wedstrijd die we toch echt wel zouden moeten kunnen winnen (in theorie). De wedstrijd tegen de Drentsche op Veendam werd onze eerste overwinning met 12-6! Heel blij waren we met deze overwinning en dat moest gevierd worden. Als laatste vertrokken we weer huiswaarts met de eerste punten in de pocket. De week erna hadden we rust oftewel we waren gastvrouw. Ook dat had dit nieuwe team onder controle! Alles verliep gesmeerd.

Op 5 mei was de laatste competitiedag alweer aangebroken en maakten we ons op voor de laatste wedstrijd op de altijd natte baan in Heerenveen: Heidemeer. We hadden rekening gehouden met een regenachtige dag, maar gelukkig kregen we droog weer met af en toe een zonnetje. Vol goede moed gingen we van start, want degraderen konden we al bijna niet meer. Ons doel was dus eigenlijk al bereikt. Maar uiteraard gingen we vandaag ook weer voor de winst. Ook Aniek was deze dag gezellig mee als caddie. Het team was compleet. Tijdens de lunch stonden we met 4-2 voor. Het kon dus nog alle kanten op. Uiteindelijk hebben we deze dag 3 singles gewonnen waarmee we weer punten hebben gepakt en uiteindelijk 3de in deze poule zijn geworden!! Al met al een geweldig resultaat voor dit nieuwe team.

Volgend jaar zijn we weer van de partij en ondertussen gaan we als team flink doortrainen.

Vlnr onder: Ligaya Donig, Aniek Ponsen, Sjoukje Trip(C) Thea Bootsma
Vlnr boven: Grietje Hofstee, Cindy van der Kooi en Leonie Castelein.

==============================

Heren 3 50+ kampioen

Ook Heren 3 50+ is in hun poule kampioen geworden en promoveert naar de 3e klasse.
Ben Zijlstra, Harry Oosterman, Peter de Wilde, Frits Kaufmann, Joost de Vries, Pieter van Hoeken, Jan Stelwagen, Jan Oskam van harte gefeliciteerd.

====================

Heren 4 50+ kampioen

Kor Hellinga, Frank Mayenburg, Marcel Herskamp, Tom Vink, Fokke de Jong (captain), Tjalle de Jong, Jan Douma, Renze Broekens

====================

Verslag van captain Joke Laferte van Dames Senioren 18 holes.
“Voor het eerst in de geschiedenis van golfclub Lauswolt speelde er dit jaar het team van dames senioren 18 holes in de hoofdklasse. Met weinig verwachtingen, starten wij, na eerst gastvrouw te zijn geweest, voor onze eerste wedstrijd in Sint Nicolaasga. We speelden tegen een erg sterk team van de Noord Nederlandse en, zoals verwacht, verloren we deze eerste ontmoeting.
De volgende outing op de Noord Nederlandse, speelden we tegen het team van Hildenberg. Dit zijn erg sterke speelsters met een veel betere handicap dan wij. Gelukkig gingen we niet helemaal kopje onder. De 4de outing op Duurswold tegen St Nyk verliep beter dan we hadden verwacht. We wonnen zelfs en dat gaf genoeg motivatie om te proberen om op de slotdag extra ons best te doen en te proberen nog een plaatsje naar boven op te schuiven. Onder prachtige weersomstandigheden speelden we op Hildenberg tegen Duurswold. Deze wedstrijd werd royaal gewonnen. Tegelijkertijd speelde de NNGCC tegen St Nyk. Ook de Noord Nederlandse won overtuigend. Hiermee werd onze 3de plaats in de competitie gerealiseerd.

Tegen alle eerste verwachtingen in geen degradatie maar voortzetting van ons spel in de hoofdklasse.
Ik wens ons prettige, stabiele team, bestaande uit Betty, Beppie, Hannie, Karin, Maria, Petra, Truus en Tetty volgend jaar heel veel succes.
Na 9 jaar met veel plezier hun captain te zijn geweest verlaat ik, i.v.m. mijn verhuizing naar Assen, Lauswolt en hoop ik dat dit team ook komend jaar een succesvolle competitie gaat spelen.