Succesverhaal Steven Chapman

12 maart 2024
Steven is voor het Nederlands U16-team geselecteerd voor het Quadrangular toernooi ( Nederland, Scotland, Ierland en Wales). Dit toernooi wordt in de eerste week van april in Scotland gespeeld.

10 maart 2024
Steven heeft afgelopen zondag op de Noord-Nederlandse Golf & Country Club bij het 1e toernooi van het NJGT, categorie 1, bruto gewonnen. Hij werd net 2e.

15 januari 2024
Bij Expeditie Nederland in het item ‘Wonderkinderen’ kwam Steven aan het woord.

20 december 2023
Wist u dat onze clubkampioen strokeplay, de 14-jarige Steven Chapman, ook nationaal is opgevallen? Hij is gekozen voor de NGF Jong Oranje selectie 2024.
In TeamNLGolf Jong Oranje zitten topamateurs van vijftien tot en met achttien jaar.  Wat leuk voor je Steven!

November 2023
Op pagina 13 van het enige echte Friese tijdschrift voor jongeren ‘Linkk’ is een interview met Steven te vinden.

29 oktober
Op de Eindhovensche golfclub was op 29 oktober de Tourfinale van de Dutch Kids Golf. Steven speelde zijn beste toernooironde ooit, een 2 onder par, 70, wat hem de overwinning opleverde en ook de Order of Merit 2023 voor de 14/15-jarigen.

21 oktober
Steven heeft op 21 oktober op de Drentsche Golf & Country Club de Tulip Golf Challenge gewonnen in de U14 klassement. Vanwege het slechte weer, werd het toernooi ingekort van 54 holes naar 36 holes (gespeeld over 3 dagen). Na 36 holes stond Steven gelijk met Pieter Werner. Dus een play-off was nodig om een winnaar te krijgen. Steven wist dit te winnen op de eerste play-off hole (een par 5, 9e van de gele lus).

1 oktober 2023
Steven is eerste geworden tijdens de clubkampioenschappen strokeplay.

2 september
Na twee tweede plaatsen is Steven weer als eerste geëindigd. Op zaterdag 2 september bij de Dutch Kids Golf, 14/15 jr, op de Wassenaarse Rozenstein golfclub werd Steven tweede met een +3, 75 en op zondag de 3e werd Steven tweede op de Houtrak u22 jeugd open met nog een 3 over par, 75. Maar op zaterdag 9 september won Steven het Urk cup strokeplay kampioenschap met een level par 72 en op zondag 10 september volgde een 1e plaats in de NJGT, categorie 1 bij golfclub de compagnie met een 4 over par 76.

27 augustus
Steven won de Zeewolde Jeugdbeker bij Golfclub Zeewolde met een level par 72. Dit was genoeg om bruto en netto te winnen. Helaas mocht Steven alleen de brutoprijs mee naar huis nemen.

26 augustus
Ook vierde Dutch Kids is een succes voor Steven. Op zaterdag 26 augustus won hij, op de Hoge Dijk in Amsterdam in 14/15 jr klassement met een +3, 74.

Juli
Eind juli is Steven Wereld Kampioen geworden op de Loungh Erne Golf Resort. Dit was een driedaags toernooi in het Noord-Ierse Enniskillen.
Steven Leidde vanaf dag 1 ondanks de zeer natte en winderige weersomstandigheden. Na drie rondes van 18 holes eindigde hij op een totaal van 221 slagen (+7), Dit leverde hem een voorsprong van 4 slagen op op de nummer twee. In totaal namen er 50 Nationaal Kampioenen deel aan dit WK.

1 juli
Steven wint voor de derde keer op rij de titel Dutch Kids. Op zaterdag 1 juli won hij, op Burggolf Gendersteyn, 14/15 jaar klassement met een +5, 76.

Fantastisch gedaan Steven. Gefeliciteerd!

Klik hier voor het interview van Omrop Fryslan met Steven Chapman. Over z’n kampioenschap en z’n doel voor de toekomst.

Ga naar nieuws.