Uitslag clubkampioenschappen strokeplay

Afgelopen weekend zijn  de Clubkampioenschappen Strokeplay gespeeld. We hebben in vier groepen gespeeld. Heren en dames 54 holes (handicap 0-18) en heren en dames 36 holes (handicap 18.1-27). De start op zaterdagmorgen ging gepaard met regenpakken en paraplu’s. Veel regen zorgde voor ondergelopen bunkers en natte fairways. Ook tijdens de wedstrijd viel er regelmatig een bui. De spelers hadden het druk met het drooghouden van de tas en zichzelf. Dit ging niet ten koste van de goede sfeer en de onderlinge sportieve strijd.

De handicappers 0-18 speelden op zaterdag 2*18 holes. Hierna was iedereen behoorlijk moe en in afwachting van de uitslag. De cut lag op 50% (minimaal 6 spelers) gingen door voor de laatste 18 holes op zondag.

De handicappers 18.1-27 speelden op zaterdag 18 holes, de heren van de rode tee, de dames van de oranje tee. Voor velen een onbekende tee, over het algemeen vonden de spelers het niet makkelijk. Maar een enkeling was heel blij met een birdie! Ook hierna was er een cut van 50%.

Zondag zijn de laatste 18 holes gespeeld. Gelukkig was de baan een stuk droger en ook de regen was veel minder.
Jan Stelwagen was als voorzitter aanwezig op de prijsuitreiking en deelde de complimenten uit aan de spelers!

De prijswinnaars zijn:

Clubkampioen heren (handicap 0-18):  Wouter Vondeling,