Handicap vereist

Om op onze golfclub 9 of 18 holes te spelen moet u in het bezit zijn van een handicap. Dus, neemt u een gast mee naar onze club dan moet die speler een handicap hebben. Als leden een introducé meenemen, kan die speler korting krijgen op vertoon van een geldige NGF-pas (met QR-code).

Cursus naar handicap 54
Omdat de golfsport populairder wordt, bieden golfclubs verschillende cursussen om een handicap te halen. Wij bieden op Lauswolt al jaren aan beginnende golfers het starterspakket.
Met dit pakket krijgt de cursist 6 maanden de tijd om de verschillende onderdelen van de golfsport goed onder de knie te krijgen. Leren golfen gaat nu eenmaal niet in een weekendje.

We bieden 10 groepslessen, onbeperkte oefenmogelijkheden op de driving range, een theorieles en -examen en we verkennen de baan met iedere startende golfer. Na deze belangrijke stappen geeft de pro toestemming om – onder begeleiding – tien keer een oefenronde van 9 holes te lopen. In principe eindigt u met een handicap.

Let op
Bij sommige andere golfclubs eindigen startende golfers met de NGF Golfbaanpermissie. Dit is iets anders dan een handicap. Deze beginnende golfers moeten dan alleen nog een Q-kaart lopen om de felbegeerde handicap te halen. Het lopen van deze Q-kaart kan niet op golfclub Lauswolt. Dat kan natuurlijk wel bij de golfclub waar de cursus gevolgd is.