Enk Trofee 2024

Verslag van onze reis in de Enk Trofee 2024
Spelvorm = Mixed foursome matchplay knock out wedstrijd

In mei zag ik (Andy) een uitnodiging om mee te doen aan de Enk trofee. Leuk om mee te doen en om meer mensen te leren kennen. Potje matchplay ook altijd heel leuk!
De Koningsdagwedstrijd was recent geweest en daar had ik Stance Dahlhaus ontmoet. De ideale partner voor een mixed foursome dacht ik, dus heb haar snel gevraagd of ze met mij wilde spelen. Ze wilde wel maar ze was geblesseerd na een fietsongeluk. De eerste ronde van de Enkwedstrijd moest pas eind juni gespeeld worden dus we besloten om toch samen in te schrijven.

Gelukkig was Stance goed hersteld voor de eerste wedstrijd tegen Dick en Beppie Faas. Samen spelen ging vanaf het eerste moment super goed en ondanks 13 slagen geven, wonnen we met 5 en 4. Op naar de volgende ronde tegen Louis Westhof en Eveline Mos. Ook deze wedstrijd ging voortreffelijk met goed spel en uitstekende samenwerking . Winst met 4 en 3.
De halve finale tegen vader Jelle en dochter Jantine Groenewoud. We waren er best een beetje zenuwachtig voor omdat we weer veel slagen moesten geven aan dat sterke koppel. 1 down na de eerste hole. Het begon slecht maar we herstelden goed en wonnen met 3 en 2.
Op naar de finale maar wie was de tegenstander? Tegen de Mollema’s of tegen Dick Koorn en Marjolein Neervoort? Dick en Marjolein hadden de ander halve finale gewonnen, op de 19e hole na een flinke comeback van 3 down na 9 holes.

Maandag 16 september, de finale dag, begon met regen, al tijdens het inslaan. Gelukkig kwam de zon toch door en we hebben een heerlijke middag gehad.
Aan de baan zou het niet liggen want die was/is in topconditie met gladde fairways en snelle greens.
Dick en Marjolein kregen 13 slagen van ons dus we moesten flink aan de bak. Het begon heel erg goed. Stance en ik waren na 8 holes 5 up. Maar op bijna elke hole een slag geven is best lastig dus we moesten goed blijven spelen want Dick en Marjolein kwamen goed terug met parren op 10, 12 en 13 dus nog maar 3 up met 5 te gaan.
Op hole 14 moesten we weer een slag geven dus wij begonnen de druk te voelen. De eerste 2 slagen gingen prima voor beide koppels met slechts 150 meter naar de green over. Ik moest naar de green slaan en verrassend ging de houten 7 in de hole voor een eagle 3. Dormie 4 up met 4 te gaan. Hole 15 maakten we een half en was de Enk Trofee voor ons 4 en 3.
Het was een sportieve en gezellige wedstrijd met een lekkere borrel na afloop.

Graag bedank ik hierbij Stance voor haar mooie spel en samenwerking. Stance en ik hebben genoten van alle wedstrijden en zullen zeker onze titel in 2025 verdedigen. Gaan jullie ook meedoen?

Met sportieve groet,
Andy Smith