Clubkampioenschap shortgolf

Dit jaar stonden de vlaggen op de tweede lus soms wel op hele rare plaatsen zullen sommige golfers dit jaar gedacht hebben. Dat was het geval op vier maandagavonden èn op zat 14 september. Het antwoord: shortgolf.

Bij gebrek aan een par 3 baan heeft onze pro in samenwerking met de greenkeepers een paar keer een par 3 baan in de grote baan uitgezet. Een hele uitdaging en de gelegenheid om het korte spel te oefenen. Door veel spelers is daar gehoor aan gegeven.
Na drie avonden shortgolf en een avond een teamwedstrijd was het zaterdag 14 september dan om het ‘echie’. Het clubkampioenschap shortgolf; een wedstrijd strokeplay over 18 holes met een par van 54.

Categorie 1
In categorie 1 werd een spannende strijd gestreden. Bij de dames eindigden vier dames onder de 60.
Nummer 4 Charlotte (59), nummer 3 Gabi (58), nummer 2 Tjitske (56) en als clubkampioenschap Els met 55 slagen.

Bij de heren ook vier personen onder de 60.
Nummer 3 ex aequo Finn en Juan met 57 slagen, nummer 2 Steven (55) en nummer 1 Ed (54 level par).

Dank aan onze pro en de greenkeepers die op de ochtend zelf nog de dauw hebben verwijderd en de grens hebben uitgemaaid!

Categorie 2
In categorie 2 (t/m hcp 36) vond een aantal bijzondere gebeurtenissen plaats:
zo maakten maar liefst 2 spelers een hole-in-one! Dit waren Beppie Faas en Maarten Over.
Bij de dames won Tetty Mollema met 61 slagen (+7). Ze had een ruime voorsprong van 5 slagen op de rest van het veld. Bij de mannen waren er drie spelers met een gelijke score van ook 61 slagen. Dit waren Maarten Over, René Frieswijk en Koos Beljon. Er werd een play-off gehouden waarbij de drie kemphanen onder toeziend oog van het volle terras een neary bevochten naar de vlag op de pitch oefengreen. Maarten Over sloeg het dichtste bij en mag zich dus kampioen noemen.

Categorie 3
In categorie 3 (t/m hcp 54) deden 11 dappere leden mee. We hopen volgend jaar op minstens 20!
Bij de dames won Wendy de Vries-Atsma met 72 slagen, voor deze categorie een mooie prestatie van gemiddeld 4 slagen per hole!
Bij de mannen was er een ruime overwinning voor Nick Doorn met een score van 62 slagen! We gaan hem volgend jaar zeker terugzien in minstens 1 categorie lager denken wij.