Friese Amateur Kampioenschap op Gaasterland

Op zondag 16 september werd het Friese Amateur Kampioenschap gehouden. Omdat de baan van St. Nyk veel schade van vogels heeft gehad, werd in goed overleg last minute besloten het kampioenschap te verplaatsen naar Golfclub Gaasterland.

Het team van Gaasterland verdient een dikke pluim! Ondanks de korte voorbereidingstijd hadden ze alles goed voor elkaar om er een fantastische dag van te maken. Daarnaast was het een dag vol zonneschijn, en een feestje moest het wel worden…

Omdat het kampioenschap nu op de 9 holes baan van Gaasterland gehouden werd, betekende dit dat er slechts vier dames en vier heren per club konden deelnemen. Steven Chapman, Karel Nienhuis, Finn van Haarlem, Ed van’t Westende, Charlotte Weitenberg, Els Burbach, Caroline Vink en Karin Verdonk namen het op tegen de spelers van Gaasterland, De Groene Ster, Heidemeer en St. Nyk. Ameland had dit jaar geen team afgevaardigd.

Winnaars
Bij de heren ging het individuele kampioenschap naar Daan Wedema van Heidemeer. Met slechts 1 slag verschil werd onze Finn knap 2e. Karel werd 3e.
Bij de dames ging de prijs dit jaar wederom naar Nicky Iles van De Groene Ster. Caroline werd 2e.
Het overall kampioenschap (gebaseerd op de beste drie scores van de heren en de beste drie scores van de dames), ging dit jaar helaas niet naar Lauswolt. Met slechts één slag verschil ging Heidemeer met het ‘Ûlebord’ naar huis.

Volgend jaar wacht ons een nieuwe kans op St. Nyk!