Reddingsboeitrofee blijft op Lauswolt

Met prachtig weer reisden zaterdag 3 augustus 25 leden van Golfclub Lauswolt af naar de Marine golfclub Nieuwediep in Den Helder. In april is deze golfclub bij Lauswolt te gast geweest, nu volgde de uitwedstrijd in Den Helder.

Spannend, want het gaat wel om het winnen van de Reddingsboei! Het gemiddelde van de uit- en thuiswedstrijd per club wordt berekend en daaruit volgt een winnaar. Deze wedstrijd is 40 jaar geleden voor het eerst gespeeld en, uitgezonderd de corona jaren, nu voor de 38e keer georganiseerd.

De flights waren al ingedeeld en gemixt, een leuke manier om met leden van een andere club in contact te komen. Na de koffie met cake volgde uitleg, waarbij vooral van belang was om bij een bal over het hek, deze niet op te gaan halen. Het blijft defensie en dan gaan alle alarmen af!
Met 12 flights liepen we 2x 9 holes, waarbij de wind in de middag wat toenam. Maar het was uitstekend golfweer. Zelf liep ik in de flight met Warmold en Bieneke van onze eigen club en met Monique uit Den Helder. Er werd gelachen, soms gemopperd, prachtige ballen geslagen en soms helaas in het water of hoge riet. Maar de sfeer was prima en ontspannen. Bij binnenkomst een drankje en na het omkleden een heerlijke rijsttafel. Verzorgd door een oud hofmeester/bottelier van de marine.

Spannende uitslag
Daarna de uitslag, die deze keer enorm spannend was. De commissie heeft de scores 2x overnieuw berekend. Maar met 0,1 punt verschil neemt Lauswolt de Reddingsboei opnieuw mee naar huis. Den Helder had 55,6 pt, Lauswolt 55,7.

Voor beide clubs waren er twee winnaars. Bij Lauswolt waren dat Marjolein Neervoort met 41 pt en Marjo Doeven met 43 pt.

Wat hebben we een leuke dag gehad en mooi om zo te gast te zijn bij deze bijzondere golfclub.

Volgend jaar een nieuwe ronde waarbij we uiteraard weer willen winnen.

Hatelijke groeten,
Marjo Doeven